IKHLAS,di mana kau menghilang......

assalamualaikum dan selamat tengahari...

tinggal beberapa hari saja lagi untuk menemui final exam sekaligus menamatkan semester 2 dan tahun satu. pada saat getir ini,muncul semula perasaan yang aku rasa aku dah simpan kemas dalam lipatan memori yang aku tak mahu ingat dan kenang,tapi semakin hari perasaan itu muncul semula,yes definitely SAKIT sangat untuk mencari semula keihklasan dalam diri.mula2 aku dapat course ni,yesss aku ikhlas untuk pilih course ini sebagai penyambung degree aku,demi redha ibu bapa aku tak kisah sebab pengalaman yang aku rasa selama setahun dulu membuat aku untuk memilih keinginan mak ayah is the first choice,if i put my parents the highest priority after Allah and Nabi Muhammad, in shaa allah Allah akan permudahkan urusan kita,yea, alhamdulillah Allah permudahkan urusan aku walaupun kadang aku lupa untuk bersyukur,lupa untuk sedar akan nikmat Allah,but if i back to basic,Allah, aku sungguh rasa  malu sebab aku tak pernah bersyukur,aku tak pernah nampak hikmah yang Allah bagi,sebab aku lebih fikir untuk pentingkan apa yang aku nak!!aku terfikir nak drop a few subjek,then kembali semula perasaan itu "kalau aku berkeras untuk pilih apa yang aku nak,this feeling not will come"....Allah, i feel bad,aku rasa terhina,aku rasa pentingkan diri sendiri,di mananya pergi ikhlas dalam diri ni,where its gone.hanya Allah yang tahu,hanya mereka yang memahami saja yang mengerti.its too hard find the sincerity in your heart,its hard to make a big sacrifice in your life...wish me good luck in whatever im doing,selagi tak salah,tak bercanggah dengan urusan Allah i will continue my journey,my life..cari balik IKHLAS yang hilang dalam diri.buat untuk agama,mak ayah keluarga dan diri sendiri.ada hikmah untuk semua yang berlaku.what happen actually,aku akan kongsi soon...wish me and friends for final exam.we hope we can do the best...

Comments